funny faces, her new hobby ;)

Standard

blog1

Sky punya hobby baru nih: pasang muka lucu dan aneh kalau kami mau memotretnya. Menjulurkan lidah, membuka mulut lebar-lebar atau justru dikulum ke dalam…lucu banget! ๐Ÿ˜€

Lain dari yang sebelumnya kami duga, kacamata barunya justru membuat wajah Sky menjadi lebih lembut. Tapi ini pendapat pribadiku lho, dan aku memang mungkin agak terpengaruh olehย situasi terakhir.ย Sudah seminggu ini Sky manja sekali. Cuma mau bersama mama dan tidak mau ditinggal terlalu lama. ‘Nemplok’ terus. Jadi susah untuk membawanya tidur di malam hari. Susah juga kalau menghadapi situasi baru. Bahkan bukan cuma situasi baru, seperti tadi pagi waktu kami pergi ke gym (olahraga) di mana dia sudahย ikut 8 kali. Kali ini dia tidak mau cepat-cepat masuk. Dan sesudahnya mau masuk selangkah demi selangkah sambil memegangi tanganku erat-erat dan agak bersembunyi di belakangku. Kali terakhir dia pergi ke sekolah (hari Senin) dia juga tidak mau melepasku. Menangis keras-keras waktu harus aku tinggal. Menurut gurunya sebetulnya ini justru bagus. Karena waktu awal-awal dia tidak menangis waktu berpisah. Mungkin sekarang baru dia sadar betul apa artinya sekolah. Atau memang memasuki periode baru,ย ada rasa takut baru (takut ditinggal?). Entahlah. Kita lihat saja bagaimana perkembangan situasinya, seperti kali-kali sebelumnya kalau dia tiba-tiba bersikap “lain”. ๐Ÿ˜‰

***

Sky heeft een nieuwe hobby: gekke bekken trekken als wij foto’s van haar willen maken. Tong uitsteken, mondje wijd open of juist dichtgeknepen…welย grappig! ๐Ÿ˜€

Ik vind trouwens dat zij een hele nieuwe uitstraling heeft gekregen door haar bril. En niet zoals wat wij van tevoren vermoed hebben. Ze heeft, vind ik tenminste,ย een zachtere uitstraling gekregen. Maar ik ben misschien een beetje bevooroordeeld, omdat Sky de laatste week erg aanhankelijk is geworden. Ze wil alleen mama hebben en mama mag haar niet (te lang) alleen laten. Erg lastig om haar ‘s avonds naar bed te brengen. Ook lastig bij nieuwe situaties. Nou eigenlijk niet alleen nieuwe situaties. Vanmorgen bijย de gym, waar ze al 8 keer geweest is, wilde zeย niet te snel naar binnen. En daarna mijn handjes flink vastgehouden, een beetje achter mij schuilend en zo stap per stap naar binnen.ย De laatste keer dat ze naar school ging (maandag) wilde ze mij niet loslaten. Flink gehuildย toen ik weg ging. Volgens de juf was het juist goed, want de eerste paar keren heeft ze niet gehuild bij het afscheid. Misschien beseft ze nu pas goed wat school inhoudt. Of heeft ze een nieuwe angst gekregen, een soort van verlatingsangst. Geen idee. We zien wel hoe dit afloopt, zoals alle andere keren als zij zich een beetje “anders” gedraagt. ๐Ÿ˜‰

blog

4 responses »

  1. Hoi hoi. ๐Ÿ™‚

    Stella denk nu niet gelijk aan verlatingsangst.
    Je moet ook denken wat Sky allemaal meemaakt. Allemaal nieuwe indrukken dat moet ze ook verwerken.
    En ieder kind doet dat op zijn eigen manier .
    Sky met aanhankelijk zijn.
    Na een poosje gaat dat vanzelf weer over .Geloof me nu maar .

    En je ziet nu dat ze op schooltje veel dingen overneemt van de andere kindjes (Gekke bekjes trekken )

    Trouwens ze kan goed bekjes trekken , leuke foto’s.

    Dus Stella niet te veel zorgen maken .

    Liefs Mam. ๐Ÿ™‚

    • Ik begrijp goed wat je schreef. Maar ik heb liever dat ik alles bijhoud en opschrijf, dan dat ik het allemaal maar als “gewoon” beschouw. Dit is immers een dagboek over Sky haar leventje. En een verandering die al een week aan de gang is is natuurlijk een vermelding waard. We beseffen goed dat er heel veel nieuwe situaties sinds haar tweede verjaardag plaatsvinden, die waarschijnlijk de oorzaak is van haar gedrag (of niet, dat weet je nooit). Maar met “verlatingsangst” bedoelde ik ook niets engs mee hoor. Als zij niet wil dat ik haar verlaat, dan is het toch een angst voor verlating, in welke vorm dan ook? Het is dan ook geen zorgen die we hebben, maar meer een vervelende situatie omdat zij zo aanhankelijk is. Ik hoop dat je nu meer beeld hebt van wat ik eigenlijk wilde zeggen. ๐Ÿ˜‰

Leave a Reply

