getting better

Standard

Situasinya sudah sedikit membaik nih. Kemarin malam bisa tidur dari jam 11 sampai jam 5. Lalu setengah jam kemudian, sesudah aku susui, bisa tidur lagi sampai jam setengah 9. Senang deh! Hari ini juga pagi dan siang dia mau tidur sebentar. Sky terlihat ceria, juga waktu kita siang tadi mengunjungi pasar khusus buah labu (kan bulan Oktober nih, musim labu, hampir Halloween juga). Jadi makan sup labu di pasar, dan beli labu buat makanan Sky hari ini dan besok, hehe. Hanya saja barusan susah tidur lagi jam 7 malam. Lebih dari sejam menangis dan menjerit-jerit. Dan kita sibuk menengoknya dari waktu ke waktu, beberapa kali harus meluruskan posisinya yang malang-melintang di ranjang atau menariknya ke bawah karena kepalanya hampir mentok kepala ranjang. Dia baru tenang setelah pada akhirnya kita membalikkan badannya dari telungkup balik ke telentang, ternyata kalau malam tidur telungkup nggak enak (padahal dia guling2 sendiri lho, nggak kita taruh telungkup). Selain itu dia masih saja pup setiap kira-kira 3 jam sekali, tapi sudah normal lagi, tidak terlalu keras. Hanya baunya yang sekarang lebih “berwarna-warni” gara-gara makannya yang juga makin bervariasi, hehe…Tapi karena sering pup jadi area yang memerah di sekitar dubur belum membaik. Bahkan tadi pagi sempat lecet beneran, sedikit berdarah. Yah, semoga dengan sering disemir vaselin tebal-tebal dan ditaburi tepung maizena bisa cepat membantu, semoga cepat sembuh ya Sky…

***

Het gaat al beter op allerlei fronten. Gisterennacht van 11 tot 5 geslapen, waarna ik Sky gevoed heb en een half uurtje later weer met z’n allen het bed ingedoken tot half 9! ‘s Morgens en ‘s middags ging het ook goed qua slapen. Sky was best vrolijk, ook toen wij een pompoenenmarkt bezocht hebben (drie keer raden wat zij vandaag te eten krijgt, hihi…). Alleen net om 19 uur weer wat moeilijk gehad met slapen, wéér ruim 1 uur eerst huilen en gillen voordat Joop haar weer rustig kreeg (intussen liepen wij al een paar keer haar kamer in en uit, iedere keer om haar weer recht te leggen van een dwarsliggende positie of om haar terug op haar rug te draaien. Bij de laatste sliep ze pas…’s avonds op haar buik is toch niet lekker, blijkbaar). Daarnaast produceerde zij nog steeds zo’n beetje om de drie uur een poepluier, maar het ziet er al goed uit. Niet te dun en niet te hard, gewoon normaal, alleen de geur is door alle hapjes wat “kleurrijker” geworden, haha… Wel veel, en daardoor blijft de rode plek nog steeds geirriteerd, heeft zelfs een beetje gebloedt vanochtend. Hopelijk verzacht de maizena en de dikke laag vaseline het, en dat het snel genezen mag worden…

Advertisements

2 responses »

  1. En vond ze de pompoenen lekker ?
    Fijn dat het een stuk beter gaat met die rode plek.
    Blijven smeren hoor.

    Knuffel mam 🙂

    • Haar kommetje pompoen was helemaal leeg, zó lekker vond ze het! (maar dit is niet de eerste keer dat ze pompoen krijgt). Ja, het gaat steeds beter met alles, gelukkig maar! 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s